Riool verstopt
Heeft u een klacht over het riool? Bijvoorbeeld omdat het riool verstopt is of stinkt. Ligt de oorzaak buiten uw erf? Meld het dan bij ons.
Beschrijving
Heeft u last van een rioolverstopping? Dan is het van belang dat u weet waar het ontstoppingsstuk zit. Weet u dat niet van uw woning? Neem dan contact met ons op. Wij zoeken dan het ontstoppingsstuk gratis op. Als u het ontstoppingsstuk laat opzoeken door een extern bedrijf, vergoeden wij de kosten daarvan niet.
Wat kunt u zelf uitzoeken?
Bij een storing in de rioolwaterafvoer kunt u zien of het probleem op eigen of op gemeentelijk terrein ligt.
- Staat het ontstoppingsstuk vol water? Dan zit het probleem in de gemeentelijke riolering. U kunt ons bellen, wij lossen het voor u op.
- Staat er geen of nauwelijks water in het ontstoppingsstuk? Dan is uw eigen rioolleiding verstopt. Dit probleem moet u zelf lossen. U kunt een bedrijf bellen dat is gespecialiseerd in ontstoppingen van rioleringen.
- Woont u in een huurwoning? Dan kan uw verhuurder misschien een oplossing bieden. Informeer daar eerst naar.
Aanvragen
U kunt bij ons een klacht melden. Voordat u dit doet is handig om uit te zoeken of het riool in uw grond ligt.
Zo meldt u bij ons een klacht over het riool:
- U neemt contact op met ons.
- U geeft door:
- uw naam en adres
- wat voor soort klacht het is (verstopping, stank of verzakking)
- hoe lang u de klacht al heeft
- of uw buren dezelfde klacht hebben
- eventuele foto’s en of bouwtekeningen
- een eventueel onderzoek of verklaring van een bedrijf dat uw klacht heeft onderzocht
Kosten
U betaalt zelf de kosten van het ontgraven of laten ontgraven van het ontstoppingsstuk. U kunt de kosten van een door u ingeschakeld bedrijf nooit bij ons in rekening brengen. Daarom is het van belang dat u eerst onderzoekt of het probleem op uw eigen terrein zit.